Boost jouw merk met impactvolle creatie in 8 stappen

Ontdek welke acht stappen je moet volgen om tot succesvolle campagnes te komen die zorgen voor meer merkgroei!

Veel marketeers hebben als doel om hun merk te laten groeien. Liefst aantoonbaar: met meer omzet, winst of marktaandeel. Van het marketingbudget gaat vaak het leeuwendeel naar campagnes in betaalde media. In de mix van media en creatie is de laatste het meest doorslaggevend voor succes.  

Immers, zonder goede creatie kun je media blijven inzetten, maar blijven alle effecten uit. Het creatieve deel van campagne-ontwikkeling is meteen ook het meest kwetsbare stuk. Hier kan echt veel mis gaan, met desastreuze gevolgen voor merken. En loopbanen van marketeers.  

Om als merk tot impactvolle creatie te komen is een goed creatief idee nodig. Maar hoe kom je tot zo'n idee? En hoe bepaal je vervolgens het marktpotentieel daarvan? Hoe verken je diverse creatieve routes voor een campagne? En hoe maak je de juiste beslissingen en een vertaalslag naar de executie? Daar is een effectief proces voor nodig.  

Whitepaper Boost jouw merk met impactvolle creatie

Impactvolle creatie komt voort uit een effectief proces. In de whitepaper 'Boost jouw merk met impactvolle creatie' geven branding experts Ed Borsboom en Wilco Wigboldus je een plan in 8 stappen om tot impactvolle creatie te komen.

Daarbij onderscheiden we 2 fases in het creatieve proces: (1) concept creatie en (2) de executie. In elke stap geven we je uitleg gebaseerd op marktonderzoek, onze eigen jarenlange ervaring en voorbeelden van merken die in impactvolle creatie uitblinken. Exact wat jij nodig hebt om tot impactvolle creatie te komen om jouw merk te boosten. 

Je krijgt in deze whitepaper antwoorden op vragen als:  

  • Welke stappen moet je doorlopen om tot impactvolle creatie te komen?  
  • Welke en hoe geven nationale en globale merken hierin het goede voorbeeld?  
  • Waarom zijn échte klantinzichten noodzakelijk voor een impactvolle campagne?  
  • Hoe vertaal je een big idea naar een centraal creatief concept?  
  • Welke factoren zorgen in de executie voor hogere scores op functionele elementen zoals merkherkenning, branding en likeability? 

Download de whitepaper Boost jouw merk met impactvolle creatie hier

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →