Boost jouw merk met Category Entry Points

Geef je mental availibilty een boost door in te spelen op Category Entry Points (CEPs).

Het is 16:00 uur op een doordeweekse werkdag en je hebt behoefte aan een pauze van je altijd maar aankloppende collega’s. Dit specifieke moment associeer je misschien wel eens of vaker met ‘4 uur. Cup-a-soup. Dat zouden meer mensen moeten doen’. Cup-a-soup heeft een herkenbaar dagelijks moment voor consumenten in haar communicatie naar zich toe weten te trekken. Zo’n moment noemen we een Category Entry Point. Met zo’n CEP probeer je als merk een plek te claimen in het geheugen van mensen. Hoe herkenbaarder je zo’n haakje naar het dagelijks leven maakt, ook ten opzichte van de CEPs binnen je categorie, en hoe vaker je die herkenbaarheid oproept bij consumenten, hoe sterker jij als merk naar voren komt in koopbeslissingen van jouw potentiële klanten.

Maar in de praktijk blijkt het ontwikkelen van strategische CEPs makkelijker gezegd dan gedaan. Zo zien wij een aantal veelvoorkomende valkuilen. Natuurlijk wil je als merk groeien binnen je categorie, of je nu een scale-up of grootschalig bedrijf bent, maar hoe selecteer je de meest impactvolle CEPs? En hoe zet je deze op strategische wijze in zodat je jouw mental availibilty weet te boosten?

Branding experts Wilco Wigboldus en Ed Borsboom geven je in de whitepaper 'Boost jouw merk met Category Entry Points' niet alleen alle ins en outs over Category Entry Points zodat je volledig begrijpt wat CEPs zijn en wat ze voor jouw merk kunnen betekenen, ook leggen ze uit wat de do’s en dont’s zijn om impactvolle CEPs te ontwikkelen én hoe je deze kennis vertaalt naar praktijk zodat je ze op strategische wijze kunt inzetten om jouw merkherkenning te boosten.

 

Je krijgt in deze whitepaper antwoorden op vragen als:

  • Waarom zijn CEPs belangrijk voor merkgroei?
  • Wat zijn de do’s en dont’s betreft het ontwikkelen van CEPs?
  • Hoe overtuig je jouw collega’s van het nut van CEPs?
  • Hoe selecteer je de meest impactvolle CEPs?
  • Hoe zet je deze CEPs op strategische wijze in?

Download de whitepaper hier.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →