Er waren 23.648 tweets over deze schaatsafstand. De 10 kilometer heren staat met 18.102 tweets op de tweede plek.
Dit blijkt uit de Spot Social TV Ratings rond Sotsji, met een overzicht van tv-programma’s van de Olympische Winterspelen die de meeste tweets realiseren. Met deze rapportage in samenwerking met Remotely.tv wil Spot de wederzijds versterkende werking en relatie tussen tv en social media inzichtelijk maken.
Bij de vier meest getwitterde tv-events in Sotsji zijn alle podiumplekken gewonnen door Nederlandse schaatsers. Het winnen van zowel goud, zilver als brons door één land wordt ook wel clean sweep genoemd. Sven Kramer, Jan Blokhuijsen en Jorrit Bergsma stimuleerden twitteraars met hun overwinning op de 5.000 meter tot het plaatsen van 23.648 tweets. Met 18.102 twitter berichten verdient de 10 km rit heren de tweede plek. De hashtags #os2014 en #svenkramer kwamen het meest voorbij op Twitter.
Meer over de Social TV Ratings hier.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!