Zo bemachtigt Giethoorn een plekje op het internationale Monopoly-bord

Door de focus op één kanshebber, en snelle actie van The PR Factory, Hasbro en Giethoorn.com.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Hasbro, distributeur van Monopoly, riep afgelopen maand Monopoly-fans vanuit de hele wereld op om op zijn of haar favoriete geselecteerde wereldstad te stemmen, ter gelegenheid van de 80ste verjaardag van Monopoly.

Wild Card Week

Tijdens de -campagne kon eerst alleen op de 80 geselecteerde wereldsteden gestemd worden, waarvan Amsterdam er één was. Door het toevoegen van de Wild Card Week werd het mogelijk om op elke willekeurige plaatsnaam te stemmen.

Één kanshebber

The PR Factory besloot de kansen op succes en daarmee de publicitaire waarde te vergroten door de focus te leggen op één kanshebber. De keus viel op toeristische trekpleister Giethoorn, en marketingmanager Lennard de Boer van Giethoorn.com stapte direct enthousiast in.

Pal naast Madrid

Met vereende krachten werd een publiciteitscampagne opgetuigd, gericht op free publicity en social media. Het leverde meer dan 135 publicaties in relevante media op, en 6 landelijke tv-items. En, naar nu blijkt, met succes: vanaf dit najaar zal Giethoorn als enige dorp ter wereld opgenomen worden op het internationale Monopoly-bord, pal naast metropool Madrid.

‘Dat wij als zo’n klein landje daadwerkelijk kans maakten op een plaats op het wereldwijde speelbord, dat had ik niet verwacht. Het is een mooie kroon op ons werk voor Hasbro’, aldus Marjolijn Busman, directeur van The PR Factory (foto).

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie