Dit kwam met name door 'een goede kostenbeheersing'. De omzet in vergelijkbare bedrijfsonderdelen binnen online en print steeg net zoals in voorgaand kwartaal, maar de totale omzet daalde wel met 8,5 procent door onder meer verkoop van bedrijfsonderdelen.
Peter de Mönnink, CEO Sanoma | SBS zegt tevreden te zijn over de prestaties in het derde kwartaal. 'Zeker in het perspectief van de volatiliteit van de markt. Het resultaat reflecteert ons vermogen om mee te bewegen in de markt met als kern onze crossmediale aanpak.'
September was een lastige maand voor SBS, door 'de onverwacht warme'/ Dat had sterke invloed op de algehele kijktijd in Nederland.
Er was in het derde kwartaal een daling van de organische groei ten opzichte van een jaar eerder: 1,2 procent. Over drie kwartalen was er wel een lichte stijging: 0,7 procent.
Ook verbetering resultaten moederbedrijf
Moederbedrijf Sanoma liet in alle drie haar bedrijven, Learning, Media Finland en Media België-Nederland, goede verbetering in resultaten zien en vergrootte de operationele EBIT met 24,5 procent tot 77,7 miljoen euro in het derde kwartaal. De groei kwam vanuit alle onderdelen en in het bijzonder ook vanuit Finland waar de winstgevendheid verhoogd werd. De eerder ingezette koers van kostenbesparingen wordt nu zichtbaar in de resultaten.
Sanoma verwacht dat de advertentiemarkt onzeker zal blijven. Sanoma Group gaf vorige week opnieuw een verdere verbetering van de winstverwachting voor het volledige jaar af. Sanoma verwacht meer dan 9,5 procent operationele winst als percentage van omzet voor 2016.
Sanoma's januari-september verslag staat hier.
Volgende week een uitgebreid interview met Peter de Mönnink in Adformatie.
Foto: ANP.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!