Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Nep-chef maakt Look-O-Look ongeloofwaardig’

Campagne Rapport: onderzoeksbureau MeMo² meet wat Nederlandse kijkers vinden van commercials
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Bureau Canday maakt de campagne voor Look-O-Look Sweet Surprise, de nieuwe productlijn van het snoepmerk. In de commercial prijzen een Italiaanse, Japanse en Britse chef de nieuwe producten Sweet Surprise Pizza, Sushi en Cake op culinaire wijze aan. De campagne bestaat uit TV-commercials, pre-rolls, print advertenties, brand activation en social posts.

related partner content for mobile comes here

Irritant

Bureau Memo2 liet de tv-spot zien aan 103 Nederlanders en vroeg naar hun mening. Slechts 29% noemt de commercial ‘geloofwaardig’ en 39% vindt het filmpje zelfs ‘irritant’. ‘De nep-baard, nep-tattoos en het nep-accent maken de commercial ongeloofwaardig’, zegt een respondent.

Aantrekkelijk voor kinderen

Een andere veelgehoorde klacht is dat de reclame vol zit met clichés. ‘Een ‘sweet surprise’ kunnen we het niet noemen’, zegt Max de Jong van MeMo². Ondanks de negatieve uitslag, denken de respondenten (18+) dat de commercial met de vrolijke kleuren wel aantrekkelijk is voor kinderen. 

Over het onderzoek

De steekproef van het onderzoek is representatief voor gemiddeld Nederland vanaf 18 jaar en ouder (op basis van de ). Om de representativiteit van de steekproef te waarborgen wordt er - indien nodig - op achtergrondvariabelen gewogen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in