Niemand wil nog wat met Tom de Ridder te maken hebben. De luisteraars van Radio 1 niet, die de spotjes met deze fictieve persoon van MKB Brandstof niet meer kunnen aanhoren: #Klaarmettom. De presentatoren van Radio 1 niet, die aangesproken worden op de commercials maar er niets mee te maken hebben. MKB Nederland niet, dat zelfs een persbericht naar buiten bracht om elke betrokkenheid met de spotjes van Tom de Ridder van zich af te schuiven. (En de ergernis is niet nieuw.)
Zelfs de Ster heeft MKB Brandstof, een van zijn betere klanten dezer dagen, gevraagd om het aantal spotjes toch alsjeblieft terug te brengen.
Toch is MKB Brandstof allerminst van plan om zijn fictieve personage bij het vuilnis te zetten: ‘We brengen de mediadruk nu wat omlaag, maar Tom de Ridder blijft’, aldus Jochem Paarlberg.
U brengt de frequentie van de spotjes terug: was dat een eigen beslissing of is dat onder druk van de Ster gebeurd?
‘Dat is iets wat we zelf hebben beslist. Kijk, we zien nu natuurlijk veel gebeuren rond Tom de Ridder, dat heeft wel een rol gespeeld. Maar het belangrijkst is toch dat we bij de doelgroep die we willen bereiken – de kleine zelfstandige - op de radar staan. Dat is de reden dat we de frequentie kunnen verlagen.’
Van Tom de Ridder horen we niet veel meer?
‘Nou, dat zou ik niet zeggen, want we starten tegelijkertijd een nieuwe campagne. Met Tom de Ridder, want hij heeft nog genoeg te vertellen. We zullen opnieuw met spots op Radio 1 komen.’
De spots moeten u veel opleveren dat u zo aan hem vasthoudt? In 2013 was er ook al zoveel kritiek waardoor u stopte met De Ridder.
‘Nou, toen zijn we niet zozeer gestopt, Tom de Ridder is nooit weggeweest. Maar inderdaad de spots krijgen kritiek maar doen het erg goed, de reden dat we erop teruggrijpen. Echt, toen we afgelopen maandag de eerste spot uitzonden waren er in no time honderden tweets over de spot gestuurd: “Tom de Ridder is weer terug”. Tom is een Bekende Nederlander. Om dat opnieuw op te bouwen met een ander persoon zou jaren duren.'
Dus tot iedereen met zijn bonnetjes klaar is zullen we hem nog even horen.
‘Inderdaad. Dit is voor ons de belangrijkste periode van het jaar. Ondernemers zitten nu hun administratie te doen, dit is de periode voor ons om contact te zoeken en ons onder de aandacht te brengen. Daarna wordt het vanzelf weer rustig.’
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!