Via allerlei kanalen gaat het ministerie de burger wijzen op de veranderingen en de aanleiding voor de veranderingen. Elementen als kwaliteit, betaalbaarheid en solidariteit staan in de uitleg centraal. Deze informatie wordt verstrekt via advertenties in landelijke en regionale dagbladen. Vanaf begin oktober volgen radio en televisiespots.
App voor zorgverleners
In de loop van september wordt de website hoeverandertmijnzorg.nl gelanceerd. Doel: huidige cliënten verwijzen naar het juiste loket voor antwoorden op individuele vragen. De website wordt voor zorgverleners geschikt gemaakt voor smartphones. Zij krijgen via deze mobiele versie extra informatie.
CAK en CIZ
Het CAK (Centraal Administratie Kantoor) richt een informatiepunt in voor cliënten en beantwoordt algemene vragen. Het verwijst bellers met individuele vragen door naar gemeenten, zorgverzekeraars en CIZ (Centrum indicatiestelling zorg). Het CAK verbindt niet door. Ten slotte komen er folders voor cliënten uit en een toolkit voor zorgaanbieders.
Bron: Zorgvisie
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!