De woordvoering van de Universiteit van Amsterdam (UvA) is overgenomen door Capita BV, een bureau in reputatiemanagement. Dat meldt NRC.
Capita treedt met twee woordvoerders, onder wie directeur Marjolijn van Oordt, op namens het College van Bestuur van de universiteit. Ook neemt het de interne communicatie tussen het bestuur en de medewerkers voor zijn rekening en probeert het de beschadigde reputatie van de UvA te herstellen. Het schrijft daarvoor een nieuw communicatieplan, aldus NRC.
De vaste UvA-woordvoerder van corporate communicatie van de universiteit zou wegens persoonlijke omstandigheden met verlof zijn, aldus Van Oordt in de krant.
NRC meldt verder dat voor de protesten in februari de UvA zich bediende van een communicatiestrategie opgesteld door Bourne, dat samen met reclamebureau 210kg de ‘We are U’-campagne ontwikkelde waarin de UvA als intellectual hub wordt gepositioneerd, een verzamelplaats van dwarse denkers.
Het is nog niet bekend hoe lang Capita door de UvA wordt ingehuurd.
Update: Volgens de UvA zijn de twee Capita-medewerkers vooral ingehuurd als ondersteuning voor de UvA-woordvoerders en niet zozeer om de beschadigde reputatie te herstellen. Tegen het Parool zegt hoofd bureau communicatie Henriette van Oosterzee: 'Ik heb hen gevraagd ons te helpen in deze periode. Na twee maanden van crisis hebben we behoorlijk veel uren gedraaid en er waren wat geplande vakanties. Dan moet je op een gegeven moment een oplossing bedenken.'
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!