UvA geeft woordvoering en interne communicatie uit handen

Capita ingehuurd door college van bestuur van de Amsterdamse universiteit, aldus NRC

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De woordvoering van de Universiteit van Amsterdam (UvA) is overgenomen door een bureau in reputatiemanagement. Dat meldt .

Capita treedt met  twee woordvoerders, onder wie directeur  Marjolijn van Oordt, op namens het College van Bestuur van de universiteit. Ook neemt het de interne communicatie tussen het bestuur en de medewerkers voor zijn rekening en probeert het de beschadigde reputatie van de UvA te herstellen. Het schrijft daarvoor een nieuw communicatieplan, aldus NRC. 

De vaste UvA-woordvoerder van  corporate communicatie van de universiteit zou wegens persoonlijke omstandigheden met verlof zijn, aldus Van Oordt in de krant.

NRC meldt verder dat voor de protesten in februari  de UvA zich bediende van een communicatiestrategie opgesteld door dat samen met reclamebureau 210kg de ‘We are U’-campagne ontwikkelde waarin de UvA  als intellectual hub wordt gepositioneerd, een verzamelplaats van dwarse denkers. 

Het is nog niet bekend hoe lang Capita door de UvA wordt ingehuurd.

Update: Volgens de UvA zijn de twee Capita-medewerkers vooral ingehuurd als ondersteuning voor de UvA-woordvoerders en niet zozeer om de beschadigde reputatie te herstellen. Tegen het zegt hoofd bureau communicatie Henriette van Oosterzee: &;Ik heb hen gevraagd ons te helpen in deze periode. Na twee maanden van crisis hebben we behoorlijk veel uren gedraaid en er waren wat geplande vakanties. Dan moet je op een gegeven moment een oplossing bedenken.&;

 

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie