Reckitt Benckiser adverteert met tv-reclames voor Harpic Max. Hierin wordt Harpic vergeleken met een ‘veel slechter presterend’ bleekmiddel in een gele fles. Die verpakking doet sterk denken aan de Glorix-verpakking en dat is tegen het zere been van fabrikant Unilever, meldt de Telegraaf.
Unilever stelt dat Harpic Max een ‘zuur’ schoonmaakmiddel is, bedoeld voor de verwijdering van kalkaanslag. Volgens Unilever maakt Glorix hygiënisch schoon en verwijdert vooral vlekken in de wc-pot. Daarom mag de vergelijking volgens Unilever niet worden gemaakt; tv-kijkers zouden op deze manier worden misleid.
Unilever eist dat Reckitt Benckiser stopt met het uitzenden van de reclames en één week een rectificatie gaat uitzenden. Weigert Reckitt Benckiser dit dan dienen zij een boete van maximaal anderhalf miljoen euro te betalen. Die eisen legt Unilever de komende week neer bij de rechtbank. Afgelopen jaar sleepte Reckitt Benckiser Unilever twee keer voor de rechter. Daarbij werd Unilever beschuldigd van misleiding met reclame voor vaatwasmiddel Sun. Beide rechtszaken werden door Reckitt Benckiser verloren.
Bron: Telegraaf/Distrifood.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!