Unilever: dilemma's van een frontrunner

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Van der Eijk: ‘Unilever’s doelstelling is het verdubbelen van de omzet van de onderneming, en tegelijkertijd de impact op het milieu van haar producten halveren. Dat betekent dat het streven naar het verduurzamen van de totale waardeketen de volle aandacht heeft. Het verduurzamen van deze keten – van het verbouwen van gewassen tot het gebruik van producten door de consument – is een kwestie van kleine stapjes in de goede richting zetten. Transparantie is daarin cruciaal, en dan niet alleen met betrekking tot de vooruitgang die wordt geboekt.

Juist het delen van dilemma’s en het betrekken van andere partijen bij het vinden van een oplossing is cruciaal. Het delen van problemen waar je als bedrijf tegenaan loopt is belangrijk teneinde draagvlak te creëren voor de uitdagingen die een onderneming ziet en de manier waarop zij daarmee omgaat. De grootste valkuil? Je beter voordoen dan je bent. Dat is vragen om problemen. Duurzaamheid moet in het dna van een onderneming zitten, om ook echt met de uitdagingen aan de slag te willen gaan. Je moet als bedrijf zelf een verschil willen maken. Bij Unilever willen we dat – en we beseffen dat ook kleine stapjes ons dichter bij ons doel brengen. Stapjes die we samen met de twee miljard consumenten die dagelijks onze producten gebruiken willen zetten. Onze nieuwe slogan, Small Actions, Big Difference, geeft eigenlijk precies aan hoe wij hierover denken.’

Richard van der Eijk is 11 november keynote spreker op het congres Burning Ice. The Case. Voor meer informatie:
Er geldt nog 2 dagen een vroegboek korting van 95 euro.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie