Juryvoorzitter Pieter Hemels maakte dat bekend tijdens de nieuwjaarsbijeenkomst van Communicatieclub Bourgondië (CCB) op 8 januari.
Voor de juryprijs waren er drie finalisten. Naast de campagne van het ministerie waren dat de campagne ‘Ik ben Josje’, opdrachtgever Dream4Kids uit Rosmalen, gemaakt door het Bossche bureau Ambitions, en de campagne ‘De zoete smaak van het resultaat’, opdrachtgever Oxfam Novib, gemaakt door Schepnet uit Tilburg.
Publieksprijs
Voor het eerst kent de Communicatieprijs Brabant ook een Publieksprijs. Na de stemming via de website van de CCB en tijdens de nieuwjaarsreceptie bleek de campagne ‘Weet jij wat je waard bent?’ ook wat het publiek betreft de winnaar.
Weet jij wat je waard bent?
De winnende campagne van het ministerie van SZW richt zich op jongeren tussen 13 en 17 jaar om hen te laten weten hoe het zit met bijbaantjes en vakantiebanen. Via Facebook en Twitter werd er geadverteerd, met een enorm bereik: onder andere 89.700.00 op Facebook en 4.200.00 op Twitter. De internetmarketing rondom de campagne werd verzorgd door het Tilburgse bureau PauwR.
De jury: ‘Schofterig hoge bereikcijfers. Geweldig dat de jongeren zelf afzender van de boodschap zijn geworden. Mediagebruik en boodschap spreken de doelgroep duidelijk aan. Een terechte winnaar van de Communicatieprijs Brabant 2013.’
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!