Dat een ongekende ramp als een aardbeving in Turkije en Syrië ook economisch gewin met zich meebrengt, bewijst de opvallende reclame van de Turkse Nationale luchtvaartmaatschappij afgelopen weekend in NRC.
Naast een pagina over 'Aarbevingen in Turkije en Syrië, met een verslag van het verdriet van Turkse Nederlanders in Deventer, stond deze advertentie van Turkish Airlines met de tekst: 'Vlieg met de beste cuisine.'
Heeft de advertentie-afdeling van NRC Media niet opgelet? Vindt er dan geen overleg plaats tussen redactie en verkoop?
Dominic Stas, algemeen directeur van NRC Media: ‘De redactie en commercie werken onafhankelijk. De adverteerder wilde specifiek op pagina 5 terecht komen, en dat kon.’
Adformatie vroeg Turkish Airlines waarom zij per se op deze pagina, omringd door nieuwsberichten, wilde verschijnen en werd doorverwezen naar de marketingafdeling in Amsterdam, die niet reageerde op ons verzoek om uitleg.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!