Ditmaal in Top of Flop: Prodent Day & Night van Sara Lee Household & Bodycare. Twee verschillende tandpasta's die als duo worden aangeboden; 1 tube voor de ochtendpoetsbeurt en 1 voor het avondritueel.
Prodent's Insight: 'Ik poets mijn tanden meerdere malen per dag. Altijd met dezelfde tandpasta. Gek eigenlijk, want overdag wil ik een frisse adem, terwijl ik 's nachts mijn tanden extra wil reinigen en verzorgen.'
Prodent bevindt zich als merk in het middensegment, Prodent Day & Night wordt gepositioneerd in het groeiende cosmetische (m.n. whitening) segment, dat zich binnen de family tandpastamerken aan de hoge kant van het middensegment positioneert.
Wat denkt u, Top of Flop?
Lees de hele case op Marketing-online.nl.
Vanaf nu wordt de Top of Flop overigens structureel ondersteund met onderzoek van Research International (RI): het onderzoeksbureau heeft als aanvulling op TVM's online Top of Flop-beoordeling een gestandaardiseerde onderzoekmethodiek ontwikkeld om op simpele wijze snel inzicht te krijgen in de acceptatie van nieuwe producten bij de consument.
De opzet is dusdanig, dat niet alleen direct na introductie maar ook na verloop van tijd ('tracking') het succesniveau van een productintroductie kan worden vastgesteld.
Bovendien wordt bekeken hoe het nieuwe product scoort op de kritische succesfactoren Bekendheid (Awareness) en Gebruikservaring (Trial).
RI gaat samen met TVM maandelijks de Top-of-Flop producten aan de consument voorleggen. De eerste resultaten wat betreft Prodent Day & Night zijn in het novembernummer van Tijdschrift voor Marketing terug te lezen.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!