De eerste nieuwe winkels komen in Haarlem, Rotterdam (Zuidplein), Den Haag, Almelo en Enschede openen de eerste Telfort nieuwe stijl winkels. Voor het einde van dit jaar zouden de overige winkels zijn omgebouwd. Met de operatie richt Telfort zich specifiek op de budgetgevoelige klant. Roald Hulst, directielid van Telfort: ‘We zaten altijd al op lage tarieven, maar dat gaan we nu scherper aanzetten. De volgorde in de winkel is niet meer “welk toestel wil je?”, maar “welk abonnement wil je?”. Een Telfort-klant is dan ook iemand die weet wat hij koopt, hij houdt niet van fratsen.’ Het consumenteninzicht dat voorafging aan het bepalen van de nieuwe koers, vat Hulst als volgt samen: ‘Het is allemaal zo complex. Wat ik ook doe, ik heb altijd het gevoel dat ik te veel betaal.’
Het winkelassortiment zal primair bestaan uit belbundels, sim-only abonnementen, prepaid kaarten, toestellen met basisfunctionaliteiten en internetpakketten tegen een vaste prijs. Telfort laat het hogere segment bewust liggen. Binnen het KPN-concern wordt het hogere segment immers al door KPN Mobile en Hi bediend. Telfort richt zich niet op consumenten die graag gezien worden met een iPhone, LG Prada of Blackberry. Hulst: ‘We pakken vooral de hardlopers. We zullen zeker niet de eerste zijn die de nieuwe N96 van Nokia in de winkel hebben. Wel de N73, want dat model is er al even.’
Hulst verwacht niet dat het aanscherpen van de positionering een negatief effect heeft op de merkperceptie: ‘Het publiek zal ons nog meer gaan zien als een no-nonsens A-merk. Ik verwacht een positief effect op de merkbekendheid. Die stijgt nu al.’
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!