Gisteravond zag ik de commercial van Rabo Mobiel voorbijkomen. Ik had 'm al een paar keer gezien, maar mijn aandacht werd getrokken door een opvallende tag-on. In de commercial staat Jochem wederom achter zijn katheder, wederom zijn er vragen uit de zaal en wederom weet Jochem de vragen creatief te beantwoorden. Vervolgens komt er in de tag-on een vraag van een mevrouw van de Story. Klopt het dat u met Inger gaat trouwen en in Zweden gaat wonen, ofwel: gaat u weg bij de Rabobank?
Heel toevallig is deze vraag ook weer niet, want in de film dat de neef van Jochem ging trouwen ving Inger het bruidsboeket. Op het moment dat de mevrouw zegt: "...van de Story" gaat er bij mij een lampje branden. Toevallig weet ik dat Story, net als de Rabobank, klant is bij Ubachs Wisbrun (vanaf 1 januari 2007 dus Ubachs Wisbrun/JWT). Leuk dat ze de Story even terug laten komen in een commercial van de Rabobank, als je het dan toch over sluikreclame hebt...maar wat brengt de aftiteling tot mijn verbazing: ga naar Story.nl om te weten hoe het verder gaat met Jochem en Inga.
Een merk gebruiken binnen een commercial van een ander merk. En dit is als je het mij vraagt nog niet eerder voorgekomen. Slim? Leuk? Ja, dat denk ik wel. Het karakter Jochem de Bruin krijgt een extra dimensie, het lijkt wel of hij echt bestaat. Hij staat niet voor niks op story.nl en is eigenlijk al een BN'er. Maar tegelijk lijkt het ook het begin van het einde, want om op de vraag van de mevrouw van de Story terug te komen: hij kon het niet ontkennen. De story van de Rabobank krijgt dus een echt einde, ik kijk nu al uit naar de volgende commercial.
En het is tijd voor wat anders, moeten ze gedacht hebben bij de Rabobank. Dit einde van Jochem de Bruin is de kans voor Fatima Moreire de Melo om haar televisiecarriére nieuw leven in te blazen, want zij wordt het nieuwe gezicht van de Rabobank. Het zal de communicatie van de Rabobank opleuken, maar moet iemand die een aantal covers van mannenbladen gevuld heeft ook een bank gaan vertegenwoordigen? We wachten af.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!