De RKG is een sectie binnen de MOA, specifiek gericht op de kwaliteitstandaarden, gedragscodes en zelfregulering binnen het vakgebied. Volgens Vogelaar zal de branche sterk moeten innoveren en tegelijkertijd haar kwaliteit moeten bewaken. Een mooie uitdaging voor de Research Keurmerkgroep.
Tot de Research Keurmerkgroep behoren inmiddels een dertigtal marktonderzoekbureaus. Om toegelaten te worden tot de RKG dient een bureau te voldoen aan strak omschreven keurmerkeisen, op basis van ISO 20252.
Naast Vogelaar zijn ook Bart Nauta (TNS-NIPO), Yolanda Schothorst (Veldkamp Marktonderzoek), Frans Louwen (GfK Panel services) en Remco Frerichs (Team Vier) toegetreden tot het bestuur van de Research Keurmerkgroep. Samen met André Zijdenbosch (Stratus Research), Pieter Punter (OP&P) en Harm Weber (Mobiel Centre) gaan zij de komende drie jaar nog meer bekendheid genereren voor het ISO Keurmerk als indicator voor kwaliteit.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!