Regelmatig stuiten consumenten op kortingscodes die niet meer geldig zijn, of worden ze direct verwezen naar de site van de adverteerder zonder dat ze een kortingscode te zien krijgen. Met nieuwe richtlijnen wil Zanox-M4N deze situaties uitbannen, de markt van kortingscode-uitgevers professionaliseren en de toegevoegde waarde van deze sites waarborgen voor consumenten en adverteerders.
De spelregels voor kortingscodewebsites zijn opgesteld in samenwerking met de partners van Zanox-M4N en gebaseerd op regelgeving die het IAB in 2010 invoerde voor de Britse markt. Aanbieders van kortingscodes zullen zich vanaf nu moeten houden aan duidelijk omschreven voorwaarden. Zo is het niet toegestaan om niet-bestaande codes aan te bieden. Bestaande kortingscodes moeten de actie, de voorwaarden en de activeringsdatum bevatten. Bovendien moeten verlopen codes direct van de site verwijderd worden.
Wanneer een kortingscodewebsite na drie waarschuwingen in overtreding blijft, wordt deze uit het Zanox-M4N netwerk geweerd. Daardoor kunnen dergelijke websites geen inkomsten meer genereren met kortingscodepromoties van adverteerders uit het Zanox-M4N netwerk. ‘Wij zijn ervan overtuigd dat deze promotierichtlijnen de “consumer journey” zullen verbeteren en de shopbeleving bij consumenten zullen veraangenamen’, aldus Lauri Koop, managing director van Zanox-M4N.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!