Volgens Wergan is Philips er onvoldoende in geslaagd om duidelijk te maken dat het ‘high end-solutions’ biedt en een brede portfolio met innovatieve producten heeft. ‘Dat soort verhalen hebben we niet voldoende verteld.’ Wergan noemt het een van de grote marketingopdrachten voor het concern om de buitenwereld dit duidelijk te maken.
Mediadeals
Wergan ziet daarbij een grote rol voor storytelling weggelegd om een brand experience op te bouwen met klanten. ‘Daarnaast zijn we onze brand campaign gestart waarvoor we partnerschappen hebben afgesloten met mediapartijen als The Economist, CNBC, LinkedIn, de Wall Street Journal.’
Opinieleiders
Het gaat daarbij om content en thought leadership, aldus Wergan, ‘waarbij we willen zorgen dat de opinieleiders werkelijk begrijpen wat Philips doet. De eerste resultaten van deze storytellingcampagne zien er goed uit. We hebben een hoge mate van engagement op onze site, mensen blijven er ook erg lang. We zetten de samenwerking met deze mediapartners ook voort.’
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!