Pr-branche verwacht enorme budgetstijging

Pr-budgetten zullen de komende twaalf maanden met 60 procent stijgen. Dit komt vooral doordat bedrijven meer gaan spenderen aan campagnes op internet. Het aantrekken van personeel blijft de belangrijkste bron van zorg voor pr-managers. Dit blijkt uit een wereldwijd onderzoek van Lewis PR.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

In het onderzoek, uitgevoerd door marktonderzoeksbureau Brainjuicer, zijn 150 senior managers in de VS en de Emea-regio ondervraagd. De respondenten, voornamelijk verantwoordelijk voor marketing en pr, zijn ondervraagd over hun taken, problemen en prioriteiten voor de komende twaalf maanden.

95 procent van de ondervraagden zegt dat pr als een van de belangrijkste bedrijfsfuncties in hun organisatie wordt gezien, waarbij technologieën voor nieuwe media leiden tot hogere budgetten en meer betrokkenheid van de ceo. Het aantrekken van goede pr-mensen vormt een uitdaging. 21 procent van de ondervraagden geeft aan moeilijk geschikte medewerkers te kunnen vinden.

De pr- en marketingvertegenwoordigers noemen verder het opbouwen van hun merknaam (21 procent) en het managen van interne belanghebbenden als aandachtspunten. Opmerkelijk is de bezorgdheid over het tekort aan ‘mid-level’ pr-personeel.

Op de vraag wat een pr-bureau een goed bureau maakt, werd kennis van de markt waarin het bedrijf zich beweegt het meest genoemd (29 procent). Het gebrek hieraan vormt de grootste frustratie (32 procent). Het onderzoek wijst ook uit dat een bureaukeuze gebaseerd wordt op mond-tot-mondreclame en aanbevelingen door collega’s.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie