PLUS is vanmiddag uitgeroepen tot het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland 2013.
Zo blijkt uit onderzoek van MarketResponse. Het onderzoeksbureau ondervroeg hiervoor 2700 consumenten.
Het onderzoek werd dit jaar voor de zevende maal uitgevoerd. PLUS is dit jaar nieuwkomer in de top-10 van klantvriendelijkste bedrijven, en weet dus meteen beslag te leggen op de eerste plaats.
Consumenten roemen PLUS om zijn oprechte betrokkenheid en het nakomen van wat reclame belooft. Oprechte betrokkenheid is een van de vragen in het onderzoek die zwaar wegen bij de uiteindelijke beoordeling, en telt voor 27 procent. Daarnaast wordt gekeken naar 'beschikbare medewerkers' (24 procent), 'beloftes nakomen' 11 procent), 'niet moeilijk doen' (11 procent), 'fouten toegeven' (4 procent) en 'niet onnodig lastigvallen'(5 procent).
Klanten waarderen de manier waarop personeel van PLUS hen benadert. Ze zijn niet alleen vriendelijk, maar duidelijk gemotiveerd om klanten echt te helpen, aldus Willem Brethouwer, directeur MarketResponse: 'Klanten merken direct wanneer personeel oprecht gemotiveerd is, en met plezier werkt. Ze prikken direct door trucjes of een protocol heen.'
Supermarkten als Jumbo en Albert Heijn zijn respectievelijk op plaats 11 en 20 terug te vinden.
PLUS laat in het onderzoek Miss Etam, de winnaar van vorig jaar, en Douglas achter zich. Zij zijn de nummers 2 en 3.
De volledige top 10:
1- PLUS
2- Miss Etam
3- Douglas
4- Landal Greenparks
5- Gall & Gall
6- ANWB
7- Expert
8- Ikea
9- DA Drogist
10- bol.com
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!