Plofkip opnieuw in de prijzen

Die plofkip legt gouden eieren. Voor Sjoerd van de Wouw van Wakker Dier tenminste. Hij werd er Communicatiemanager van het Jaar mee en sleept nu de Issue Award 2013 binnen.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Goede frame, dat woord plofkip, aldus de jury van de Issue Award. Wakker Dier slaagde er in 2012 in op een vernieuwende en confronterende wijze aandacht te vragen voor de problemen in de bio-industrie.

‘Zij hebben op uitstekende wijze gebruikt heeft gemaakt van framing door de introductie van het woord plofkip, waardoor het issue gemeengoed is geworden’, aldus jurylid Marjan Olfers, die de prijs aan Sjoerd van de Wouw overhandigde.

Voor de Issue Award 2013 waren ook Alpe d’Huzes genomineerd vanwege de onderscheidende fondsenwerving en de Nederlandse Vereniging voor een Vrijwillig Levenseinde (NVVE) vanwege hun gewaagde start van de Levenseindekliniek, waarmee ze het issue euthanasie opnieuw op de maatschappelijke agenda zette.

De Issue Award is een initiatief van communicatiebureau De Issuemakers. Het is de vierde keer dat deze prijs werd uitgereikt. Vorige winnaars waren de pleegouders van Mauro (Jonge Asielzoekers, 2012), Youp van ‘t Hek (Klantonvriendelijke helpdesks, 2011) en Oxfam Novib (De Groene Sint, 2010).

De vakjury van de Issue Award bestaat, naast voorzitter Frits Wester, uit Henk Kraima (strategisch adviseur, oud-directeur Stichting CPNB), Jan Schinkelshoek (politiek communicatieadviseur, voormalig Tweede Kamerlid), Marjan Olfers (Professor sportrecht, partner VMW Taxand) en Bernd Damme (Ondernemer).

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie