De productie vertelt het verhaal van de ontwikkeling van de grammofoonplaat en de opkomst van het cassettebandje, CD, iTunes en Spotify tot aan de mogelijkheid om draadloos muziek en video te streamen over een draadloze surround set.
Branded Content
In de longread, die werd geschreven door journalist Marjolein van Trigt, worden herinneringen opgehaald door diverse prominenten uit de muziek- en radiogeschiedenis. Zo wordt DJ Isis geïnterviewd over haar liefde voor vinyl, vertelt Top Notch oprichter Kees de Koning over de romantiek van mixtapes en leggen 3FM DJ’s Michiel Veenstra en Roosmarijn Reijmer uit welke schok draadloze audio en muziekstreaming teweeg brachten in de muziekindustrie.
In de longread scrollt de bezoeker in The Thrill of Sound door een interactief verhaal waarin tekst, beeld, audio, infographics en videobeelden elkaar afwisselen. Dat het format nu gecombineerd wordt met een adverteerder levert een nieuwe vorm van branded content op.
Toekomst
Marjolijn Kamphuis, uitgever van Numrush en creatief directeur bij OK GO denkt dat ‘dit soort vormen van branded content’ de toekomst uitmaken van online publishing en advertising: ‘Je ziet dat adverteerders steeds vaker relevante content willen bieden, in plaats van platte advertenties. Deze longread is daar een fantastisch voorbeeld van: Het is een onwijs mooie special en fantastisch lees- en luistervoer, dat mede wordt mogelijk gemaakt door een heel erg mooi en innovatief merk.’
The Thrill of Sound werd gemaakt in samenwerking met techblog Numrush, dat voor de productie alle interviews deed en de in het verhaal verweven mini-documentaire maakte.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!