P&G experimenteert met banners van 2 seconden

Volgens Marc Pritchard zijn ultrakorte online advertenties vergelijkbaar met billboards.

De chief brand officer van Procter & Gamble kondigde het al aan tijdens Dmexco, eind september in Keulen.


En tijdens het congres Masters of Marketing (georganiseerd door de Association of National Advertisers) ging Pritchard er verder op in. ‘Het is onderzocht, en de gemiddelde kijktijd van een online advertentie blijkt vaak niet langer dan 1,7 seconden. Slechts 20 procent van de advertenties wordt langer bekeken dan 2 seconden. Dus dat is de minimale standaard voor viewabilty.’


Zo blijkt inmiddels uit de data: volgens onderzoek van Oracle Data Cloud en Facebook kunnen online advertenties die 2 seconden (of minder) bekeken zijn, voor flink veel extra waarde zorgen in een campagne.


Reden voor Procter & Gamble om te gaan testen met online advertenties van 2 seconden. Maar hoe maak je impact in een oogwenk? Pritchard: ‘We moeten nadenken hoe we iets in een zeer korte tijd interessant kunnen maken, of op zoek naar alternatieve manieren om op te vallen binnen het platform waarop je adverteert.’


De ultrakorte banners zijn wel makkelijker meetbaar. Qua kijktijd vergelijkbaar met out-of-home uitingen. Pritchard: ‘2-seconden banners zijn net een billboard. Dus je kunt vergelijkbaar meten. Je ziet dat mensen de boodschap registreren, of dat er awareness wordt gecreëerd. Bij advertenties van 30 seconden zagen we in ieder geval dat er niet werd geregistreerd omdat er niet werd gekeken. Dus kun je je boodschap ook niet overbrengen.’


Naast deze advertenties van 2 seconden bekijkt Procter & Gamble ook andere manieren om effectief online te adverteren. Het bedrijf doet dat samen met  Facebook, Instagram, Snapchat, WeChat en YouTube.

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie