Nissan geeft Intelligent Mobility boost met sponsoring Formule E

Het Formule 1 seizoen is net ten einde, maar raceliefhebbers hoeven zich niet te vervelen. Komend weekend start het vierde seizoen van de Formule E. Voor wie dat nog onbekend in de oren klinkt: Formule E is een wereldwijde competitie met elektrische auto’s. Er wordt geracet op stratencircuits in grote steden over de hele wereld. De eerste race vindt plaats in Hong Kong en daarna zijn er onder meer races in Berlijn, Parijs, New York en Montreal.

Formula E is gelanceerd in 2014 en combineert innovatie met sportieve strijd. Met de toenemende aandacht voor duurzame mobiliteit en stijgende belangstelling voor elektrische auto’s, staat ook de Formule E meer en meer in de spotlights. Dat is niet alleen te merken aan aandacht van de racefans, maar vooral ook aan de merken die zich willen verbinden aan de competitie.

Vanaf het volgende seizoen (2018/2019) neemt ook Nissan – als eerste Japanse automerk - met een team deel aan de Formule E. Via de Formule E krijgt Nissan de kans om hun Intelligent Mobility strategie op een wereldwijd podium te presenteren aan een nieuwe generatie racefans. Voor Nissan is het belangrijk om haar positie als nummer 1 merk van elektrische auto’s te verstevigen.

Nissan is niet het enige merk dat zich graag wil profileren met deze duurzame raceklasse. Afgelopen zomer maakten ook Porsche, BMW, Audi en Mercedes bekend dat ze met een team in de Formule E zullen stappen (vanaf het seizoen 2019/2020).

Inzicht in de impact van het nieuwe partnership op de ontwikkeling van het merk

Om de impact van het nieuwe partnership met Formule E goed te kunnen volgen, is Nissan al voor de bekendmaking van hun deelname aan de Formule E samen met Blauw Research gestart met een sponsoring effect onderzoek. Daarmee breiden we ons partnership met Nissan uit met weer een nieuw domein (naast UEFA Champions League, Rio Olympics, USA College Sports en International Cricket Council).

Het sponsoring effect onderzoek rondom Formule E geeft Nissan inzicht in de impact van het nieuwe partnership op de ontwikkeling van het merk (met name waar het gaat om Intelligent Mobility). Omdat Formule E een relatief nieuwe en sterk groeiende racecompetitie is, volgen we daarnaast ook de achtergrond en ontwikkeling van de fanbase nauwgezet. Op die manier kan Nissan met haar sponsoring activiteiten goed blijven aansluiten bij het Formule E publiek. Door de impact van de diverse Nissan sponsorships op een consistente manier te meten, kunnen we bovendien de impact van sponsoring in verschillende domeinen vergelijken.

De resultaten helpen Nissan om de sponsoring van Formula E richting te geven en de activatie van het sponsorship te optimaliseren. Op basis van de inzichten uit het onderzoek worden doelstellingen geformuleerd en campagnes ontwikkeld.


Meer weten?


Download hier onze presentatie over sponsoring onderzoek of neem contact op met Eva Gerritse.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →