Coca-Cola Company lanceert een nieuwe wereldwijde verpakkingsstrategie onder de noemer ‘World Without Waste’. Eerder formuleerde het concern regionaal (West Europa) al het actieplan This is Forward [https://www.marketingonline.nl/nieuws/coca-cola-2025-verdere-suikerverlaging-afvalstroom-aanpakken-en-vrouwen-het-management] Dit wereldwijde initiatief is ‘on top off’. Coca-Cola Nederland: ‘Wij sluiten vanuit Nederland aan bij dit nieuwe duurzaamheidsplan.’
Inzamelen
Coca-Cola Company zegt dat het hoofddoel van World Without Waste is om ‘wereldwijd tegen 2030 voor elke fles of blik die Coca-Cola verkoopt, er ook één in te zamelen en te recyclen’.
Effectief
The Coca-Cola Company zegt dat dit doel in verschillende markten op verschillende manieren zal worden nagestreefd. ‘Afgestemd op de capaciteit en systemen van elke markt en samen met de lokale bevolking. Dit betekent dat er op sommige plekken, in samenwerking met gemeenschappen en overheden, nieuwe en effectieve recyclesystemen ontwikkeld moeten worden.
Op andere plekken vraagt dit om verbetering van de infrastructuur, waarbij The Coca-Cola Company zal samenwerken met lokale partners. Hiernaast brengen we mensen in landen waar dat hard nodig is samen om zwerfafval uit de natuur te halen, bijvoorbeeld door middel van schoonmaakacties.’
Statiegeld
Of Coca-Cola in Nederland nu achter statiegeld op kleine flesjes en op blikjes zal gaan staan, dat maakt het concern op dit moment niet bekend. Wel zegt de Company: ‘Om alle consumenten te betrekken bij het belang van inzameling, willen we onze marketingbudgetten en marketingervaring inzetten om mensen te informeren over wat, hoe en waar ze kunnen recyclen.
The Coca-Cola Company wil ook intensiever gaan samenwerken met lokale gemeenschappen, ngo's, branchegenoten en ook kritische partijen om dit belangrijke vraagstuk onder de aandacht te brengen. Als we dit probleem gezamenlijk aanpakken, hebben we meer impact dan wanneer we alleen handelen.’
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!