Onderzoeksbureau Nielsen is voor de meeste marketing- en communicatieprofessionals een bekende naam. Maar hun beeld van het bedrijf komt niet altijd overeen met de realiteit. Daarom lanceert 's werelds grootste marktonderzoeksbureau (jaarlijkse omzet: 6 miljard dollar) een merkcampagne.
Wetenschap
De campagne heet 'The science behind what's next' (de wetenschap achter de toekomst) en Nielsen maakte de actie samen met Weber Shandwick en MRM McCann. In de video belooft het bedrijf dat personen en bedrijven met de juiste kennis fantastische dingen kunnen doen in de toekomst.
Zoals het een goed onderzoeksbureau betaamt, deed Nielsen een hoop speurwerk vooraf. 'Daaruit blijkt dat het beeld dat mensen van ons hebben niet klopt met de werkelijkheid', zegt hoofd Communicatie Laura Nelson tegen AdAge. 'In Amerika zien mensen ons als 'het bedrijf van de kijkcijfers' en in India als 'bedrijf dat enquêtes verzorgt'.'
Innovatief
De campagne presenteert Nielsen als een innovatief data-onderzoeksbureau. Het eerste deel van de digitale actie bestaat uit een vernieuwde website en een video die samenvat wat het bedrijf allemaal meet en analyseert. Daarnaast geeft Nielsen een kijkje achter de schermen met werknemers.
Meerjarig en internationaal
Dit is het begin van een meerjarige campagne. De actie begint in de Verenigde Staten en je ziet 'm binnenkort overal ter wereld terug. Nielsen analyseert marketingresultaten voor honderden bedrijven en volgens Nelsen heeft de eigen merkcampagne dan ook 'heel veel KPI's (key performance indicators)'.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!