Nederlandse topman heeft beste imago bij Duitse media

Marijn Dekkers van farmabedrijf Bayer staat het er beste op bij oosterburen.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Marijn Dekkers, de Nederlandse topman van farmabedrijf Bayer, heeft het beste imago van de ceo´s van de Duitse beursgenoteerde bedrijven.

Dat blijkt uit een media-analyse van  Unicepta Medienanalyse. Dit bureau spitte in opdracht van de  Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitung meer dan 11.000 nieuwsberichten door over de topmannen en –vrouwen van ondernemingen die zijn genoteerd aan de DAX, de Duitse tegenhangen van de AEX

Omstreden uitspraak kankermedicijn

Uit de verkiezing is op te maken dat de commotie over een over kankermedicijnen niet aan de hem is  gaan kleven. Dekkers zei begin vorig jaar  dat een medicijn tegen kanker niet is gemaakt voor de Indiase markt maar ‘voor Westerse patiënten die het kunnen betalen’.

Ondanks hevige kritiek op zijn statement bleef Dekkers er achter staan.

Na Dekkers eindigden  Kasper Rorsted van Henkel en  Norbert Reithofer van BMW op een tweede en derde plaats.

De Top 10:

1. Marijn Dekkers, Bayer
2. Kasper Rorsted, Henkel
3. Norbert Reithofer, BMW
4. Dieter Zetsche, Daimler
5. Michael Diekmann, Allianz
6. Matthias Zachert, Lanxess
7. Karl-Ludwig Kley, Merck
8. Norbert Steiner, K + S
9. Reto Francioni, German Stock Exchange
10. Martin Winterkorn, Volkswagen

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie