In de tv-commercial zijn sporters als tennister Serena Williams, volleyballer Jake Gibb en schermster Ibtihaj Muhammad te zien. De Amerikaanse Olympiërs noemen in de video een stereotype waarmee zij worden geassocieerd. Mini wil hiervan afstand doen met de #DefyLabels-campagne.
Naast de tv-commercial komt Mini met een serie korte video's die op YouTube te zien is. Hierin zijn de sporters aan het woord en vertellen zij hoe zij Olympische atleten zijn geworden, ondanks alle tegenslagen die zij hebben moeten meemaken. De campagne is gecreëerd door Butler, Shine, Stern & Partners (BSSP).
‘We hebben deze uitzonderlijke atleten geselecteerd, omdat zij anders zijn’, zegt Tom Noble, hoofd van de marketing van Mini. ‘Uiteindelijk gaat het niet om de labels die jij krijgt, maar om wie jij bent en wat je wilt worden. Het gaat om het individu dat zijn eigen pad kiest, iets waar wij als merk veel van af weten. Deze Olympiërs bieden met hun verhalen belangrijke lessen over de kracht van de mens om te kunnen verrassen en te inspireren’, zegt Noble tot slot.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!