De benoeming van Turpijn is op zijn minst opvallend te noemen. De dertigjarige nieuwbakken hoofdredacteur is van origine namelijk geen journalist: in het verleden was ze online strateeg bij ING, Senior Accountmanager bij het strategisch en creatief bureau van Vice en mede-oprichter van de blog Ourground.
‘We hebben heel bewust gekozen voor een nieuwe hoofdredacteur met een afwijkend profiel. Niet een persoon die al jaren in de uitgeverijbranche werkzaam is, maar iemand met online strategische kennis, die de influencerwereld kent en een merk kan bouwen’, zegt Marscha Krouwel, Publishing Group Director Women’s Brands van Hearst Netherlands, over de keuze voor Turpijn. ‘Het gaat tegenwoordig niet meer alleen om het magazine, maar om het gehele merk. Met Milou’s commerciële achtergrond, sportverleden en influencerprofiel is ze de ideale persoon om in deze tijd aan het roer te staan van Women’s Health.’
Milou Turpijn zelf zegt dat de afgelopen drie jaar Women’s Health is uitgegroeid tot een autoriteit binnen de health-wereld. ‘Aan mij de eer om die autoriteit verder uit te bouwen door te groeien tot hét grootste platform waar belangrijke vrouwentopics op het gebied van gezondheid, voeding en sport worden besproken’, aldus Turpijn. ‘Dit betekent dat we cross-channel vanuit het merk werken. Het magazine, de website, social media en offline events zijn de kanalen die we gaan inzetten, maar we zullen ook vaker de media opzoeken en samenwerken met belangrijke influencers’, zegt de nieuwe hoofdredacteur tot slot.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!