Millford Brand-id heet vanaf nu Millford. De naamsverandering gaat gepaard met een nieuw logo en een identiteit waarin focus, aandacht en karakter centraal staan. 'Met deze uitstraling laten we zien dat we toegankelijk zijn.'
Waarom is er gekozen voor een nieuwe identiteit?
Erik de Graaf (creatief directeur): ‘Het is inmiddels acht jaar geleden dat we met een management buy-out zijn losgekomen van het wereldwijde netwerk Futurebrand. Toen is er voor de naam Millford Brand-id gekozen omdat we meer doen dan alleen package design. In de loop der jaren is het vak ontwikkeld en de manier waarop bureaus en merken samenwerken. Nauw contact met de opdrachtgever is cruciaal. Met de lange naam ‘Millford Brand-id’ leken we wel een internationaal instituut, terwijl we een relatief klein en honderd procent Nederlands bureau zijn. We werken wel voor internationale merken, maar met de nieuwe naam en uitstraling willen we laten zien dat we toegankelijk zijn.’
Hoe is het nieuwe logo tot stand gekomen?
‘Identiteit ontstaat vanuit de manier waarop je naar dingen kijkt, je visie. Het logo lijkt daarom ook op de iris van een menselijk oog. Iedere iris is uniek, net als ieder mens, elke klant en elke opdracht. We hebben voor zwart gekozen als tijdloze en neutrale kleur, zodat we verder vooral ons werk laten spreken.’
Is Millford heel anders dan Millford Brand-id?
‘De nieuwe identiteit is geleidelijk aan gegroeid. Je verandert natuurlijk niet van de ene op de andere dag. Maar je moet wel kritisch naar jezelf blijven kijken. Door keuzes te maken, tonen we karakter. En door focus aan te brengen proberen we tot de essentie van een vraagstuk te komen. We hameren er bij klanten ook altijd op om van hun eigen kracht uit te gaan. Om op te vallen in het schap moet je keuzes maken en soms risico’s nemen, maar het levert wel wat op.’
Het logodesign van Millford:
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!