Met welke vaardigheden competenties kun je vooruit komen in je loopbaan in jouw organisatie? Dat was een van de vragen van de PR News’ 2014 Salary Survey. Het onderzoek werd eind december gehouden onder 1.051 respondenten, afkomstig uit een breed scala van branches en communicatiedisciplines
´Ouderwetse´ vaardigheden
Uit de resultaten blijkt dat veel aandacht van de pr-profs uitgaat naar de digitale en sociale media, maar dat als het om carrièreperspectief gaat nog altijd enkele ´ouderwetse vaardigheden´ de belangrijkste worden gevonden: schriftelijke communicatie (52%) en mediarelaties (52%). Als derde komt contentcreatie uit de bus, een term waar voor een belangrijk deel ook weer schrijven onder wordt verstaan.
Meten en cijfers
Digitale en sociale media werden door meer dan een derde van de respondenten (38%) genoemd als een van de belangrijkste vaardigheden die nodig zijn om vooruit te komen. Opvallend is dat ondanks het steeds terugkerende pleidooi voor ROI en het meten van pr-inspanningen, slechts 18 % van de respondenten dit als de belangrijkste vaardigheid in pr noemt.
Ook het belang van ‘de taal van de boardroom’ en dan met name de finaciele kennis wordt door de resultaten gerelativeerd. Financieel inzicht werd genoemd door 11% van de respondenten als de belangrijkste vaardigheid die nodig is voor vooruitgang.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!