Media Buying 2.0: fair en efficiënt online media inkopen

Smart Media Buying vergroot de impact van je online marketing. Hoe zorg je ervoor dat online media-inkoop geen black box is, waar inkoopvoordelen verdampen en het werkelijke effect van je campagne achterblijft bij de rapportages?

Transparantie in online media inkoop
De stormachtige ontwikkelingen binnen online marketing en programmatic hebben het inkoopproces en de uitlevering van online media behoorlijk veranderd. Maar waar digitalisering veel transparantie kan bieden, gebeurt bij inkoop van online media inkoop nog vaak het tegenovergestelde.

Uit het beruchte ANA-rapport van de Amerikaanse Bond van Adverteerders blijkt dat er in de bureauwereld miljarden worden afgeroomd in de handel van advertenties. Slechts een klein deel van het ingekochte bereik wordt gezien door de doelgroep en creëert geen klantwaarde.

De bewustwording groeit snel onder adverteerders en publishers en de roep om transparantie en ‘krijgen waar je voor betaalt’ is in hoog tempo groter geworden.

Adverteerders en exploitanten roeren zich steeds meer in de discussie of de traditionele inkoop van online media wel fair en efficiënt is en zoeken naar alternatieven. We hebben in dit artikel een aantal recente ontwikkelingen op dit vlak op een rijtje gezet én geven een aantal praktische tips.

Wil je meer weten over Smart Media Buying?
Oogst organiseert op 11 oktober een seminar over Smart Media Buying
Dit spraakmakende onderwerp wordt vanuit adverteerders, publishers en technologisch perspectief belicht door autoriteiten op het gebied van programmatic advertising. We geven je concrete tips hoe je als organisatie je Smart Media Buying strategie kan starten en inrichten, met het oog op het mediaplan voor 2018. 

Tijdens het seminar gaan we in op:  

  • De valkuilen van ‘traditionele’ online media-inkoop en waarom programmatic advertising maar ten dele een oplossing is.
  • De visie vanuit hoe online media-inkoop zich ontwikkelt van ‘black box’ naar transparante, datagedreven kwaliteits-engagements.
  • Praktische cases voor adverteerders én uitgevers om budgetten minimaal een factor 3 tot 10 keer beter te laten renderen.

Voor wie? 
Het event is uitermate geschikt voor brand managers, media managers, marketing managers en e-commerce managers.
Heb je interesse? Stuur dan een e-mail naar Nico Maessen, Managing Partner Oogst: nico@oogstonline.nl

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie