Feedback van je doelgroep verzamelen
Om inzicht te verkrijgen binnen de regio waar Center Parcs Vastgoed opereert is er een online survey opgezet voor vier groepen: Nederland, Vlaanderen, Wallonië en Noord-Frankrijk. Zo krijg je een uitgebreid beeld van de hele markt. De doelgroep van potentiële vastgoed investeerders in Nederland kan verschillen van mogelijke investeerders in Frankrijk. We stelden deze vier groepen door middel van een online survey vragen over de bekendheid van de doelgroep met Center Parcs en Center Parcs Vastgoed, hun interesse om te investeren in een vakantiehuis en hoe groot die investering dan zou zijn.
Online veldwerk: weten wat je doelgroep wil
Dankzij dit onderzoek kwamen er interessante inzichten naar voren voor Center Parcs Vastgoed. Zij verkregen nauwkeurig inzicht in:
- Het aantal potentiele investeerders
- Wie zijn het en waar bevinden zij zich?
- Bij welk specifiek product ligt hun interesse?
- Aan welke voorwaarden moet het product voldoen?
De toegevoegde waarde van een Online Community gecombineerd met kwantitatief onderzoek
De eerste fase van het marktonderzoek bestond uit veel cijfers. Waardevolle informatie die de doelgroep voor Center Parcs Vastgoed duidelijk in kaart brengt. Toch is een verdieping van het onderzoek in dit geval van extra waarde. Door gericht vragen te stellen aan potentiële investeerders kan Center Parcs Vastgoed haar product en communicatie veel beter laten aansluiten aan de wensen van de doelgroep. Er is al een website en een brochure voor mogelijke kopers, maar sluit deze ook aan bij de vragen die mensen hebben? De Online Research Community helpt Center Parcs Vastgoed:
- De wensen en voorwaarden van specifieke investeerders beter te begrijpen
- Te begrijpen welke drijfveren en belemmeringen investeerders hebben
- Feedback te verzamelen rondom de verschillende investeringsmogelijkheden
- Inzichtelijk te krijgen of de communicatie aansluit bij de vragen van de klant
Langlopend onderzoek of korte online community
Bij het opzetten van een online community kun je kiezen voor een langlopende community of een kortdurend onderzoek. Dit laatste was bij Center Parcs Vastgoed het geval. In 2 weken konden er aanvullende vragen gesteld worden aan de doelgroep om de gegevens uit het eerste deel van het onderzoek te verduidelijken.
Inzichten in je product door online community
Door zo direct met je doelgroep in gesprek te gaan kom je achter dingen waar je nooit over nagedacht hebt. De brochure van Center Parcs Vastgoed bevatte enorm veel informatie, maar dit bleek nóg duidelijker te kunnen. Ook ontdekte Center Parcs Vastgoed welke faciliteiten hun accommodaties moeten hebben om aan de wensenlijst van hun klanten te voldoen. En wat bleek, Nederlanders hebben weer andere wensen dan de Fransen. Nederlanders willen opgemaakte bedden en in Frankrijk hebben ze graag een bakkerij op het park.
Checken of er markt is voor jouw product?
Dat kan! Welk product of welke dienst je je klanten ook te bieden hebt, wij gaan graag met je in gesprek over de mogelijkheden qua Marketing & Product Management. Onze Expertise Manager Christian de Jong vertelt je graag meer over de onderzoeksmogelijkheden voor jouw bedrijf.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!