Door social media en digitale media is het voor iedereen zichtbaar hoe er over een merk wordt gesproken. Dit kan van grote invloed zijn op je reputatie, want een simpele klacht kan makkelijk uitmonden in een crisis en die crisis kan uiteindelijk leiden tot grote reputatieschade en merkschade.
Maar online communicatie heeft ook voordelen. Je kunt een crisis snel zien aankomen, je kunt snel reageren, actie ondernemen en je doelgroepen beter informeren dan ooit om je reputatie te managen. Maar goed en snel actie ondernemen bij een crisis via online en social media vraagt om een ander instrumentarium, andere kennis en een andere werkwijze.
In de 2-daagse training Online Reputatiemanagement & Crisiscommunicatie bij Beeckestijn Business School leer je concreet hoe je aan de slag kunt met het managen van de reputatie van je organisatie & succesvol om te gaan met crisissen. Je sluit de training af met een crisissimulatie.
Tijdens de training leer je:
- Wat de impact is van digital op online reputatiemanagement
- Hoe je de reputatie van je bedrijf kunt managen, monitoren en meten
- Hoe je inzichten uit online conversaties kunt benutten voor je beleidsbepaling
- Hoe je een crisis en reputatieschade kunt voorkomen, managen en herstellen
- Hoe je een goed online reputatiemanagement plan opstelt
- Hoe je je als organisatie voorbereidt en reageert op een crisis
- Welke tactieken en middelen je gebruikt voor crisiscommunicatie
- Hoe je na een crisis de reputatie van je organisatie herstelt
- Hoe je online reputatiemanagement optimaal inricht en belegt binnen je organisatie
Meer informatie
Wil je meer weten over deze training of ben je benieuwd of het iets voor jou is? Je leest meer informatie op onze website.
Beeckestijn Business School geeft regelmatig clinics over diverse onderwerpen en publiceert regelmatig nieuwe kennisdocumenten in de vorm van whitepapers. Deze clinics en whitepapers zijn voor iedereen gratis bij te wonen of te downloaden via de site van Beeckestijn Business School. Beeckestijn Business School doet dit in het verlengde van haar opleidingen. #kennisdelen gaat verder dan alleen de opleidingen en de bijhorende colleges.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!