Dat blijkt uit de eerste Lovemarks Ranking van Nederland, opgemaakt na onderzoek van Panelteam en reclamebureau Saatchi & Saatchi | Leo Burnett.
Calvé, Philips, Nivea, Nike en AH maken de top 10 compleet. Eén van de opvallende resultaten is dat Apple in de overall ranking op nummer 1 staat maar in de categorie elektronica voorbij gestreefd is door Samsung.
Het onderzoek is uitgevoerd in maart onder een representatieve steekproef van 1512 Nederlanders. Hen is gevraagd naar de merken waar zij echt van houden.
Dat gebeurde allereerst zonder een productcategorie te noemen, waarbij men maximaal 5 merken spontaan kon invullen. Daarna per categorie, waarbij men slechts één merk kon invullen.
Zeven segmenten zijn onderzocht; eten & drinken, mode, elektronica, winkels, automotive, persoonlijke verzorging en services. Panelteam zal het onderzoek in het vervolg jaarlijks uitvoeren om zo eventuele verschuivingen te kunnen bepalen.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!