Unilever gaat bij 200.000 huishoudens langs de deuren om een theeverpakking, aangebroken of niet, in te ruilen tegen twee pakjes thee van Lipton naar keuze. Het doel is om mensen op een makkelijke en ludieke manier kennis te laten maken met de smaak van Lipton thee. Het thema is ‘proef en overtuig je zelf’. Daarnaast worden er ook nog 3,4 miljoen samples verspreid via supermarkten, beurzen en dergelijke.
Nils van Dam, hoofd marketing Unilever Benelux zegt over de actie: ‘De schaal correspondeert met onze ambitie. We willen veel Nederlanders in contact brengen met Lipton thee. We geloven in de kwaliteit van dit concept van laten proeven. Als je topkwaliteit hebt, dan overtuig je door de smaak.’
Het huidige marktaandeel van Lipton is 10 procent. DE is nog altijd marktleider met een marktaandeel van 54 procent. Lipton groeide volgens Van Dam het laatste jaar met 22 procent. Van Dam: ‘Die steile groeicurve willen we vasthouden.’
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!