We schreven er destijds over: kennelijk drinken de Engelsen steeds minder bier, dus had een coalitie van biermerken (AB InBev, Carlsberg UK, Heineken UK, Miller Brands en Molson Coors) het plan opgevat om bier weer wat meer tussen de oren van de Britten te krijgen.
In de commercial zie je verschillende scenes, zoals een barbecue die mis gaat, een gestresste werknemer en een jonge man die indruk probeert te maken op de vader van zijn vriendin. In alle gevallen biedt bier de oplossing voor het probleem.
Maar na enkele klachten heeft de Engelse reclamewaakhond besloten de commercial in de ban te doen.
Volgens de Advertising Standards Authority (ASA) promoot de commercial alcohol als middel om de kwaliteit van leven te verbeteren. Mensen zijn gelukkiger en minder gestresst als ze bier drinken.
De bierbrouwers zijn het er uiteraard niet mee eens, ze noemen de commercial ‘een overdreven interpretatie van de echte wereld’. De scenes in de commercial laten situaties zien waar bier een alternatief zou kunnen zijn voor andere dranken.
Bron: Marketingweek
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!