Koeweiden Postma ontwikkelt nieuwe look & feel DGTL Festival

Nieuwe identiteit sluit meer aan bij sfeer electronic dance festival.

Met festivals in Amsterdam, Barcelona, Sao Paulo en tijdens Amsterdam Dance Event is DGTL één van de snelst groeiende dance festivals in de wereld.

Omdat de bestaande communicatiestijl begon vast te lopen, werd Koeweiden Postma gevraagd om een nieuwe identiteit te ontwikkelen. Een identiteit met veel meer spanning en mogelijkheden om te variëren per festival en per stad.

Het logo, de typografie en de vormentaal, alles is opgebouwd uit strepen en punten, geïnspireerd op de morse code. Een element uit de oude stijl van DGTL. Dit is consequent doorgezet in een modulair en herkenbaar systeem. Verder is de ruwe, roestige industriële sfeer van voorheen vertaald naar een nieuwe industriële stijl van licht, kleur en tekens, die aansluit bij de sfeer van het electronic dance festival.

DGTL wordt altijd georganiseerd in industriële zones (zoals NDSM, Parc del Forum) en onderscheidt zich door een cutting edge samenstelling van elektronische muziek, conceptuele kunstperformances en -installaties. Allemaal met een sterke focus op innovatie en duurzaamheid.

In Amsterdam is DGTL elk jaar de opmerkelijke seizoensopener, met twee volle dagen, drie  nachten, zes podia en een enorme line-up met meer dan 80 artiesten en 40.000 bezoekers.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie