KLM wint Reputation Award 2007

KLM is de trotse winnaar van de Reputation Award 2007, die gisteren in het Amsterdamse Amstel Hotel door prof. Cees van Riel werd uitgereikt. De vliegmaatschappij deed het net iets beter (80,5 tegen 79,8) dan de winnaar van vorig jaar Philips.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Opmerkelijke nieuwkomer in de top 5 was Friesland Foods dat met 79,4 punten pal achter Philips eindigde. Vertrouwde merken als Heineken en TNT completeren de top 5. Overigens liet de top tien nog meer nieuwkomers zien zoals uitgever Wolters Kluwer (6), Corus (7), supermarktconcern Schuitema (9) Volker Wessels Stevin op de tiende plaats. Alleen Rabobank (8) wist zich in de top tien te handhaven. Reden voor de opkomst van deze nieuwe merken is dat Van Riel c.s. dit jaar niet alleen de 20 meest zichtbare merken heeft laten onderzoeken, maar ook de veertig grootste ondernemingen. Daar kwam uiteindelijk - na het schrappen van dubbelingen en de buitenlandse merken, zoals voormalige top tien kandidaat Ikea - een veertigtal ondernemingen uit die op reputatie zijn geanalyseerd. In de zeven dimensies (voorheen 'drivers')die Van Riel c.s. onderscheiden, scoorde KLM gemiddeld het beste (vier keer een tweede plaats). Slechts op een dimensie - workplace - scoorde het concern het best.

Lantaarndrager in de reputatielijst is supermarktconcern Laurus dat – nipt onder de traditioneel slecht scorende energieconcerns Nuon, Essent en Eneco en de NS - de top 5 van laagst scorende ondernemingen ‘aanvoert’.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie