De verkiezing ‘Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland’ wordt dit jaar voor de achtste keer op rij georganiseerd door MarketResponse. Er wordt aan 4.000 respondenten gevraagd naar hun klantvriendelijke ervaringen in het afgelopen jaar. Respondenten dragen zelf bedrijven aan.
Intussen bestaat vrijwel de gehele genomineerde top-10 uit retailbedrijven. Bijenkorf en Primera zijn nieuwkomers in de top-10, vorig jaar stonden Expert en Landal Greenparks nog in de lijst. De verkiezing van het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland is een initiatief van onderzoeksbureau MarketResponse en auteur Egbert Jan van Bel naar aanleiding van het boek Kloteklanten. De organisatie noemt het ook opvallend dat drie genomineerden zich richten op persoonlijke verzorging: DA, Douglas en Etos. Willem Brethouwer, directeur MarketResponse denkt dat dat komt omdat persoonlijk contact essentiëel is als het gaat om persoonlijke verzorging. ‘Uit het onderzoek blijkt duidelijk dat het wordt gewaardeerd als je de klant oprechte aandacht geeft. DA, Douglas en Etos weten hierin de juiste snaar te raken.’
Welk bedrijf uiteindelijk de titel van Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland 2014 krijgt toegewezen, wordt op dinsdag 23 september bekend gemaakt. Het Klantvriendelijkste Bedrijf wordt sinds 2007 jaarlijks bekend gemaakt. Eerdere editities werden gewonnen door Jumbo (2x), Ikea, Landal GreenParks en DA Drogisten, Miss Etam en PLUS.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!