Karwei gooit het roer om en kiest nieuwe formule

De nieuwe formule is erop gericht de klant meer inspiratie te bieden. Een aangepast assortiment, de uitstraling van de winkel maar ook het personeel zijn daarbij de belangrijkste speerpunten.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Bouwmarktketen Karwei – onderdeel van Intergamma - gaat nadrukkelijker inzetten op het decoratieve aspect. Dat heeft het bedrijf vandaag laten weten. In de afgelopen jaren nam Karwei al een steeds nadrukkelijker positie in als winkel voor decoratie en accessoires – waarmee het meer afstand nam van zijn échte ‘doe-het-zelf-broer’ Gamma. Karwei zegt wel een echte klusbouwmarkt te willen blijven. Op 21 april 2015 opent Karwei in Heesch zijn deuren. Dit is de eerste vestiging met de nieuwe formuleuitgangspunten.

Funshopper
De winkels krijgen ook een nieuwe routing. Volgens formuledirecteur Machiel van der Sluis schuift Karwei op richting speciaalzaak: ‘In plaats van het kenmerkende lange rechte gangpad in het midden van de winkel heeft de nieuwe formule een gangpad dat rondloopt. Klanten komen zo op een natuurlijke manier langs inspiratiepunten. Er is een stijlcoach aangenomen die onder andere verantwoordelijk is voor de styling in de bouwmarkt.’

Karwei zegt een duidelijk onderscheid te willen maken tussen de runshopper en de funshopper. Van der Sluis: ‘De winkel is zo ingedeeld dat de doorgewinterde klusser recht op zijn doel af kan gaan. Er is een kluscoach, een expert die gericht advies geeft om de klus te klaren. Klanten die juist lekker rond willen struinen en ideeën willen opdoen voor hun interieur kunnen terecht bij de stijlcoach voor advies over bijvoorbeeld kleur, stijl en licht. Ons motto is niet voor niets: Karwei maakt van je huis een thuis.’

Foto: Karwei Bodegraven

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie