Kalasjnikov mikt op marketing

Noodlijdend Kalasjnikov gaat ‘agressieve’ marketingcampagnes voeren om zijn positie te heroveren.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Iets meer dan een maand na de dood van oprichrer Mikhail Kalashnikov voert het naar hem genoemde automatische wapen - ook AK-47 genoemd - een overlevingsstrijd. Het wapenconcern boekte vorig jaar een verlies van $49 miljoen dollar, meldt de Financial Times.

De nieuwe topman van Kalasjnikov, Alexey Krivoruchko ,is van plan om de problemen aan te pakken door het stroomlijnen van de productie en de lancering van agressieve marketingcampagnes in verschillende landen.

De teloorgang van Kalasjnikov symboliseert de grote veranderingen in de Russische wapenindustrie, een van de weinige concurrerende industriële sectoren die het land overhield na de ineenstorting van de Sovjet-Unie .

In de Sovjet-Unie was de positie van de wapenmaker nog beschermd, maar na het openstellen van de grenzen heeft Kalasjnikov er veel concurrentie bij gekregen. Volgens analisten zijn er bijna geen markten waarin Kalasjnikov geen felle concurrentie heeft – behoudens Syrië en Venezuela.

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie