Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Commerciële Communicatie (SWOCC) looft in 2015 voor de vijfde keer de prijs uit voor de beste universitaire masterscriptie over merken en communicatie.
De winnaar wordt gekozen door een jury van wetenschappers en mensen uit de communicatiepraktijk. Juryleden zijn Christian Burgers (VU), Willemijn van Dolen (UvA), Tijs Timmerman (Heineken), Marieke van den Berg (Roorda Reclamebureau) en voorzitter Peter Neijens (UvA). Zij beoordelen de scripties op onder andere relevantie voor de onderzoeksgebieden van SWOCC, de praktische toepasbaarheid van de resultaten, de leesbaarheid en de kwaliteit van dataverzameling en –analyse. In april maakt SWOCC de winnaar bekend.
In 2013 won Judith Huivers de prijs voor haar scriptie over online reputatiemanagement. Vorig jaar ging Sanne Reusch met de prijs naar huis voor haar onderzoek over gesponsorde reclame op blogs. Reusch won mede door de relevantie van het onderzoek en het feit dat de resultaten direct bruikbaar waren voor de praktijk.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!