Een pluim op de hoed en een veer in de kont voor ING. De bank is donderdagmiddag in Amsterdam uitgeroepen tot de onderneming die het overall het beste doet op social media. Op een goede tweede plaats eindigde Vodafone, kort gevolgd door KLM.
Het is niet voor niets dat ING bovenaan eindigde in de Social Media Monitor, een jaarlijks onderzoek van Social Embassy naar de inzet van social media door top 100-adverteerders in Nederland. ING heeft al een jaar of vijf sterk ingezet op social media, en heeft ze gebruikt om in een lastige tijd voor financiële instellingen open te communiceren met trouwe klanten en critici. Daarnaast prees de jury de bank voor de puike wijze waarop hij zijn social media-beleid heeft opgetuigd en georganiseerd, waarbij de verschillende kanalen ‘geïntegreerd worden gebruikt’.
Op een goede tweede plaats eindigde Vodafone, dat vooral scoorde met zijn 24-uurs service alle dagen van de week en met innovatieve concepten, zoals de smartphone-crew. Die lof kreeg ook de KLM toebedeeld, dat bovendien geprezen werd voor de ‘businessgerelateerde’ inzet van social media. Ofwel: de social media staan daar sterk in het teken van de strategische doelen van de luchtvaartmaatschappij.
Naast de overall-categorie werden er ook in deelgebieden ranglijsten gemaakt:
Marketing
1. Alpe d'Huzes
2. Douwe Egberts
3. KLM
Service
1. T-Mobile
2. ANWB
3. KLM
Corporate/HR
Hier slechts twee winnaars:
1. ING
2. WNF
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!