Identiteit: groot verschil wens en werkelijkheid

Communicatieprofessionals en marketeers vinden de identiteit van een onderneming van groot belang bij het aantrekken van werknemers, klanten en aandeelhouders. Maar: ze geven zelf aan dat hun organisaties daar niet naar handelen.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Ook bij positionering van merk en de keuzes voor marktsegmenten wordt veel waarde aan de identiteit gehecht, zonder dat dit in de praktijk voldoende gevolg krijgt.

Deze opmerkelijke conclusies komen naar voren in het onderzoek Organisatie-identiteit in de praktijk. Dit werd vandaag werd gepresenteerd tijdens het Identiteitscongres 2013 van de AdformatieGroep en adviesbureau Valuebridge.

Aan het onderzoek deden 304 mensen mee, vooral communicatieprofessionals en, iets minder, marketeers.

Zij geven aan dat de samenstelling van het medewerkersbestand en de beoordelingssystematiek van medewerkers de grootste invloed hebben op het verankeren van de identiteit in de hoofden en harten van medewerkers. Identiteit is significant minder verankerd binnen organisaties met 100-500 werknemers en organisatie met meer dan 10.000 werknemers.

Uit het onderzoek blijkt verder onder meer dat marketing- en communicatiedirecteuren het minder belangrijk vinden medewerkers te betrekken dan managers in andere functies zoals algemeen directeuren.

Het onderzoek Organisatie-identiteit in de praktijk is een initiatief van AdformatieGroep, Jeroen Kemperman, Liedewij Trampe en adviesbureau Valuebridge.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie