Hill+Knowlton Strategies raakt in een klap de ‘beste PR-adviseur van Nederland ‘ (aldus het FD), een van zijn directieleden en de strategy director Europa kwijt. Frans van der Grint, Sabine Post en Jeroen van Seeters hebben aangekondigd het communicatieadviesbureau te verlaten.
De drie beginnen een gezamenlijk ‘nieuw initiatief ‘ op het gebied van strategische communicatie. Over wat dat precies inhoudt willen ze nog geen mededelingen doen. ‘Eerst willen we de zaken bij Hill+Knowlton afronden’, aldus Van der Grint. De klanten van het adviesbureau zijn inmiddels ingelicht.
Boardroomfluisteraar
Met het vertrek van Van der Grint, Post en Van Seeters raakt Hill+Knowlton niet alleen drie van zijn topadviseurs kwijt, maar bovendien veel ‘geheugen’ en ervaring.
Frans van der Grint is een van de belangrijkste communicatieadviseurs van het Nederlandse bedrijfsleven, die bij zo ongeveer alle grote overnames, fusies, beursgangen en financiële reputatiezaken is betrokken. Hij werd vorig jaar nog door het FD omschreven als ‘boardroomfluisteraar’.
Van der Grint adviseert onder meer Koning Willem-Alexander en stond vorig jaar het Mediahuis bij in de overnamestrijd rond de Telegraaf Media Groep. Dit leverde Hill+Knowlton nog een prestigieuze IPRA-award op. Hij was sinds 2000 werkzaam voor het communicatiebureau, eerst als ceo en laatstelijk als financial en m&a practice director Europe.
Masterblender
Sabine Post stapte in 2011 over van TNT, waar ze onder meer als strateeg de Raad van Bestuur adviseerde over de splitsing van de post- en express-activiteiten. Bij Hill+Knowlton gaf ze leiding aan de adviesactiviteiten op het gebied van fusies & overnames en financiële communicatie.
Post was betrokken bij een groot aantal beeldbepalende transacties, waaronder de fusie tussen Ahold en Delhaize en de combinatie van D.E. Master Blenders en Mondelēz. Een kleine twee jaar geleden trad Post toe tot de directie van het communicatieadviesbureau, waar ze zich onder meer bezighield met de business development.
Professionele ontwikkeling
Jeroen van Seeters kwam in 2001 binnen bij Hill+Knowlton als strategy director en volgde zes jaar later Frans van der Grint op als ceo. Hij heeft een flinke staat van dienst op het gebied van complexe internationale opdrachten, en in het leiden van teams van sector- en discipline-experts.
De laatste negen jaar was Van Seeters strategy director Europa waar hij internationale klanten adviseerde in reputatie- en issuemanagement en corporate marketing. Ook richtte hij zich op de professionele ontwikkeling voor het Europese Hill+Knowlton-netwerk. Van Seeters is onder meer bestuurslid bij de Johan Cruijff Foundation en de Stichting Ideële Reclame.
Reactie Jack de Vries
Jack de Vries, die bij Hill+Knowlton de positie van board director & strategy director Public Affairs beskleedt, gaf een reactie op Twitter op het vertrek van het drietal: