Een punt. Dat is het grote verschil.
Universiteit Twente punt.
Op Youtube licht Tom Dorrestijn van Studio Dumbar het onstaan van de huisstijl op een typisch designgedreven manier toe. Een lang verhaal met her en der pijnlijke observaties "Het is zo rustig hier" en soms onbegrijpelijke redeneringen: "Wat we willen doen vergelijk ik wel eens met dat je met je hand in de onderkant van een plastic zak grijpt, dan beetpakt en hem zo helemaal naar buiten trekt. Dat is eigenlijk wat we moeten doen. Dat bijzondere dat hier gebeurt in de universiteit zichtbaar maken voor de buitenwereld." En dan komt de oplossing: een stip! Het lijkt een beetje op het nouvelle cuisine restaurant uit het Diner van Herman Koch waar een absurd geprijsd gerecht dat uit een minsicuul hapje voor kenners bestaat met veel aplomb wordt opgediend.
En natuurlijk leidt zoiets tot reuring op de campus: het is er opeens niet zo rustig meer. Er komt een parodie op Youtube en vanaochtend was het een item bij het Ontbijtnieuws op landelijke televisie.
Ik vind de investering erg hoog, maar zal zonder te weten wat het allemaal inhoudt daar nu niet een waardeoordeel over willen geven. Maar wat ik wel zie is dat er bij een megaoperatie als deze kennelijk is vergeten op een goede manier te kijken naar de begeleidende communicatie en een goede lancering. En dat kan het verschil uitmaken tussen een nieuwe identiteit die goed landt en een identiteit die leidt tot weerstand, polarisatie en de verkeerde discussie. Gemiste kans daar in Twenthe!
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!