Overslaan en naar de inhoud gaan

'Herman Finkers sterkste culturele merk'

Cabaretier Herman Finkers heeft binnen de culturele sector de sterkste reputatie. Dat blijkt uit een grootschalig merkenonderzoek van…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

"Finkers is de bekendste en meest gewaardeerde naam binnen de culturele sector. De gemiddelde Nederlander voelt de sterkste binding met hem," verklaart merkadviseur Hendrik Beerda. Marco Borsato was in 2006 het sterkste merk. Hij staat nu op een vijfde plaats. Naast Finkers en Borsato staan nog meer Nederlandse artiesten in de rij, zoals André van Duin (tweede plaats) en Paul de Leeuw (vierde plaats). Het Rijksmuseum staat op een derde plaats en het Anne Frank Huis vanuit het niets op een zesde plaats. "Kennelijk heeft de discussie rond het kappen van de kastanjeboom het sluimerende merk veel goed gedaan," aldus Beerda.

related partner content for mobile comes here

Volgens Beerda is het opvallend dat de dansgezelschappen zich positief ontwikkelen. Het Nationale Ballet, het Nederlands Dans Theater en Scapino Ballet Rotterdam maken alle drie een sprong in merkkracht. Met De Appel staat er nu ook een toneelgroep in de selectie van sterkste cultuurmerken.

Als de ranglijst alleen door jongeren zou worden ingevuld zou die er heel anders uit komen te zien. Dan staat Ilse de Lange op nummer een. Acda en de Munnik en Bløf volgen op de tweede en derde plaats. Voor het onderzoek zijn sinds 2006 ruim 15.000 mensen ondervraagd. Zie voor de top 100:

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in