Groupon zal zich richten op: het verschaffen van meer duidelijkheid over bij wie de consument met vragen terecht kan en wie verantwoordelijk is voor de uitvoering van de aanbieding; duidelijkere communicatie over de inhoud van de aanbieding; en duidelijkere communicatie over levertijden en de wettelijke bedenktijd na het kopen van een kortingsbon.
Ruud Giebels, COO van Groupon, over de reprimande: ‘De afspraken met de Consumentenautoriteit zullen ons helpen om de klanttevredenheid verder te verbeteren. Ons doel is dat onze klanten een “topervaring” hebben met Groupon, en dat ze alle informatie krijgen die ze nodig hebben om een goede aankoopbeslissing te maken.’
De Consumentenautoriteit is onderdeel van het ministerie van Economische Zaken en kan bedrijven ook boetes opleggen. 'Maar in dit geval leek een schriftelijke toezegging ons de beste oplossing', aldus Saskia Bierling, woordvoerder van de Consumentenautoriteit, op Volkskrant.nl.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!